Su çiçeği aşısının 2. Dozunu ne zaman yapalım?

Suçiceği Aşısı 2013 yılı itibarıyla Sağlık Bakanlığı aşı takvimine ilave edilmiştir.

Suçiceği hastalığının en önemli 2 komplikasyonu Pnömoni(Zatürre) ve ensefalit(beyin iltihabı) olduğundan, ayrıca vücut savunma sistemi zayıflamış; lösemi, lenfoma veya başka tümoral hastalığı olan kişilerde suçiceği hastalığı ölümcül tablolara yol açabileceğinden suçiceği virusunun ortadan kaldırılması gerekmektedir. Hastalığın hafif geçirilmesinin hiçbir önemi yoktur, virusun çicek virusu, çocukfelci virusu, kızamık virusu gibi tamamen eradike edilmesi önemlidir.

İlk dozu 12-15. aylar arasında yapılan aşının %15-20 hastada hastalığı yeniden geçirmesi nedeniyle 5-6. yaşlar arasında 2. doz suçiceği aşısı 2006 yılından itibaren yapılmaya başlanmıştır. Ancak  5 yaşına kadarki süreçte, özellikle kreşe giden çocuklarda daha yoğun olmak üzere suçiceği virusu ile karşılaşma ve hastalığı geçirme olasılığı yüksektir. Bu nedenlerle Kanada, Dubai, Katar gibi bazı ülkelerde 12. ayda yapılan ilk aşıdan 6-12 ay sonra 2. doz suçiceği aşısı yapılmaya başlanmıştır.

İstanbul Pediatri Merkezi olarak bizler de Su çiceği aşısının ilk dozunun 12-15. aylar arası, 2. dozunun da 24-36. aylar arası yapılmasını öneriyoruz. Bu yaş grubunu  geçen çocuklar da ise ilk sağlıklı doktor vizitinde aşının tamamlanmasını öneriyoruz.